mandag 28. desember 2009

Flere bilder av min produksjon i vinter

Det ble som vanlig laget mange par tova damevotter, tror jeg har laget flere enn 50 par votter i løpet av dette året.  Har tenkt litt på de som er med på dette med 52 par sokker i løpet av ett år, jeg kunne lett ha vært med på og ha laget 52 par votter i løpet av året.  Dette er et nokså lettsolgt produkt, i tillegg til at dette er en kjærkommen gave til mine venninner.

Men hvordan tror dere mine egne votter ser ut, joda; jeg har nemlig ett par restegarnsvotter som er temmlig tynnslitt. Så det spørs om jeg skal strikke meg selv ett par nye utpå nyåret.  Lager nå noen til mann og barn, men det blir nå til at mesteparten blir solgt eller gitt i gave.

En stor takk til mannen min, som stiller opp som utblokker av mannfolkvotter, som kommer ut av vaskemaskina som en klumpet liten sak, gjerne rundt sånn i ett-tia om natta, (ei tid på døgnet som det passer meg godt å arbeide på, det er synd at man trenger å sove noen få timer).  Da er det å få vekt han såpass at jeg klarer å få hendene hans ut av dyna og på med de våte vottene.

Ja, det er bra han orker strikkelivets gleder han og. I motsetning til meg så er han et A-menneske som syns det er godt å legge seg når det er kveld, ikke som meg at det er da livet er best og jeg ihvertfall ikke vil legge meg.  Men han stiller nå opp som utblokker, men heldigvis for han så er det jo mest dame og barnevotter jeg lager.

Her får dere en liten billedkavalkade over mesteparten av det som er laget de siste 3 måneder av votter:



    

Ingen kommentarer: